Saturday 28 January 2012

Bersama kumpulan nasyid Far East


Salam...
nasyid itu indah..
masa sekolah rendah aku join..
dpt no 3 ..huhu..nk bgtahu org pulak..
haha..
sebelum lebih tersasul lagi jauh...
sebenarnya nak berkongsi kegembiraan aku dengan korang semua..
baru-baru ni kat kolej aku,KMPK aku dapat menyaksikan persembahan live kumpulan nasyid yang popular dengan lagu Menanti Di Barzakh..

                                          ni gambar dengan salah seorang ahli kumpulan tu
paling menyentuh hati ialah sewktu diorang cerita orang bukan Islam terbuka hati memeluk Islam bila dengar lagu diorang.aku agak teruja sampai naik bulu roma aku..
teringin aku jadi macam diorang berdakwah sampai  macam tu..

#ada sorg muallaf yg dengar lagu diorg ckp."itu adalah sy"(lbih kurgla)..sayu aku dengar kisah ni..tjuk lgu ni NUR SYAHADAH
#salah sorg abg uh yg dah x da ibunya nyanyikn lgu KASIH IBU.huh,sayu aku dengar..nk menanges pon ada.dia mengingatkn ibu aku di rumah..rindu aku kepda ibu smkin mendalam.
#lgu terakhir diorg nyanyi lgu MENANTI DI BARZAKH.aku syorkan korg paham btol2 lirik lgu ni.sungguh menginsafkn klu kita dengar lgu ni..
bnyak lg lagu lain yg diorg nyanyi

tapi diorang ni lawak tau..memang best.
selain mempersembahkan lagu-lagu diorang..
diorang ada buat aktiviti dengan penonton.(kami la tu)
diorang panggil random je audience tok nek kat atas pentas..
ramai jugak la yang nek.

lepas tu diorang pilih 3 orang daripada ramai2 yang berdiri kat atas uh.
aktiviti tu kononnya tok memilih imam muda KMPK .cewah..

peserta pertama yg dipilih diarah membacakan semula ayat suci al-Quran dengan bertarannum.
peserta kedua pulak diberi tajuk isu semasa.perlu hurai isu tu
peserta ketiga ni yang paling menarik.dia disuruh sambung lagu ombak rindu.tp dia x sambung.klu x dia dnobatkn mng dah.gelaran pesrta ke-3 ni Duta kain pelekat.hehe.sbb dia paki kain pelekat mlm tu..

peserta ke-3 ni diarahkan tuk menyanyi lagu nasyid yg peserta ni perlu pilih sendiri.pas uh.dia pilih lagu.
sepohon kayu .dia pon menyanyi dgn slumbernya..^^

lpas uh abg2 uh pon buat proses tok memilih imam muda KMPK..cara pemilihan adalah berdasarkan undian suara penonton yg paling kuat kepada peserta..

korg rasa spa yg meng???



jawapnya..kita tgu lps iklan..hehehe..
xda la..pengnya ialah duta kain pelekat la..
haha

kelakar kan???
dia nyanyi lagu sepohon kayu tu..sampai ada penonton yg lain updated kat fb la..hehe

btw nasyid mmg best..ia membuatkan kita tenang..dan kalau ada peluang lg.aku nak tgok live lg..InsyaAllah..

dan pada siapa yg ada mlm tu.tambh2la ye.dah klu ad ksilapn.tgur ye.:D



No comments:

Post a Comment