Wednesday 25 January 2012

Nak jual baucer buku RM200???

Salam..
salam sejahtera...
pertama-tama sekali aku nak ucap ribuan terima kasih kepada pihak kerajaan kerana menyediakn inisiatif berguna kepada pelajar-pelajar di negara Malaysia ni.
kerajaan mencari jalan bg memupuk minat rakyat kita kepada minat terhadap membaca.
sila lihat statistik di bawah

Statistik ni menunjukkan kita masih jauh di belakang.
dan pada tahun 2011 pula
 "amalan membaca di kalangan masyarakat di negara ini dengan purata antara lapan hingga 12 buah buku setahun".



seperti yang kita tahu sekarang,isu penjualan baucar buku ni hangat disiarkan di media-media termasuklah tv dan surat khabar.
baru-baru ni aku ada terbaca di surat khabar online yang melaporkan mengenai masalah ni.

Pelajar IPT guna beberapa laman blog, forum untuk iklan tawaran jual BB1M

PUTRAJAYA: Jika sebelum ini ada pelajar institusi pengajian tinggi (IPT) menyalahguna pemberian Baucar Buku 1Malaysia (BB1M) dengan membeli bahan bacaan tidak berfaedah, kini ada yang menjualnya secara terbuka dengan potongan harga istimewa menerusi internet.




wah.mereka tidak berfikir ke sebelum nak lelong tu


namun ada yang tidak berpuas hati.
ada komennya ialah.


"kan lebih baik jika voucher itu dapat digunakan sampai kemasukan untuk semester depan. Lagipun, boleh dikatakan semua pelajar sudah membeli buku untuk semester ini. Jika voucher itu tidak digunakan bukankah membazir nanti jika voucher itu tidak digunakn langsung..."


dlm hal ni plk..mcm terkena ja kat aku.kenapa??aku pelajar matrik tahun 2011/2012.dan sem 1 aku sudah pon berlalu.so,tinggal lg 1 sem je.bulan 4 ni hbis la..buku aku dah beli dah.
tapi la akn.kalau la baucer tu ada luput tempoh.kan bagus boleh aku guna untuk beli buku di U nanti kalau ada rezeki la.


dan akhir sekali.aku pon terpaksa la guna jugak baucar tu even buku dah beli dah.huhuk.
kalau tak beli.lagi rugi kan..





No comments:

Post a Comment