Tuesday 21 February 2012

Dasar pengambilan baru ke IPTA pengambilan 2012/2013 dan mengenai USM APEX Universiti

Salam..aku ada berita gembira nak kongsi dengan hampa semua ni.:D
Apa ya???
apa pulak motif aku letak gambaq USM kat atas uh?huhu.

semalam,aku ada dengar ceramah wakil dari pihak USM ke matrik aku,KMPK tercinta.hehe..
beliau bagi tau yang mulai tahun ini,pengambilan tahun ini,dasarnya telah berubah.

dasar lama buat aku tak tentu arah,nak minta USM atau tak.sebabnya kalau kita dah terpilih di USM,dinasihatkan agar menerima tawaran tu.kalu kita tolak,nanti  mungkin UPU akn menawarkan jurusan lelong  kepada kita.oh tidak!!tak mungkin!!!

tapi!!!!!   :))
dengan adanya dasar baru iaitu para pemohon akan diberi tawaran serentak.bermakna andai kata kita ditawarkan untuk USM,kita jugak akan ditawarkan serentak oleh UPU.jdi,ia memberi lebih pilihan kepada pemohon.best.hehe

tapi ada jugak syaratnya.setiap yang baik,pastinya ada susahnya.tapi tak susah mana pon syaratnya.
apa yang aku dengar semalam.UPU tidak akan menawarkan tawaran yang sama seandainya USM menawarkan jurusan kritikal.apa jurusan tu??jurusan tu ialah perubatan,pergigian dan farmasi..
jadi kepada siapa yang dapat tawaran kritikal yang aku nyatakan tadi.lebih baik lah terima ja..

samapi sini jela informasi yang dapat aku kongsikan pada anda semua..terima kasih..wassalam..:)




No comments:

Post a Comment