Saturday 17 March 2012

Hidup Rosli,Eksperimen aku berjaya dan Aku jumpa buku aku yang hilang.

segala-segala yang yang aku tulis tu berlaku pada "6 March 2012".


Al-kisah yang pertama
bermula dengan kelas tutor matematik.lecturer kami suruh kami buat presentation.aku tak ready lagi.huh.macam mna ni.by the way,nasib baik kawan aku dah siapkan hari tu.aku pon kelam kabutla nak cuba faham dan Alhamdulillah akhirnya aku aku.tunggu punya tunggu akhirnya giliran tok aku present pon telah tiba.jujo cakap soalan yang aku nak present tu tak lah susah mana.so,aku pon dengan slumber jela pegi terang.otw nak terang tu.lecturer aku cakap,rosli.dia sebut nama aku.aku pon bertambah semangatla.dan bial anak habis dan tamat aku present aku pon dengar ayat ni dari mulut lecturer aku "Hidup Rosli"...aku agajk terharula.mungkin kerana presentation aku menjadi agaknya.and then tepukan gemuruh aku terima...

Al-kisah yang kedua
cerita tentang eksperimen aku pulak.kali ni eksperimen kami kena buat satu kumpulan 4 orang.aku buat eksperimen ni dengan group lama aku.ada 4 bahagian.so,sorang ambil satu.aku kena bahagian (c).aku pon bersemangat buat.dah lama menunggu result,nampak macam tak jadi pulak eksperimen aku ni.tapi,dalam buku tu tulis,tambah lagi step,aku pon ikotla.then aku biarkan la bahan aku tu.dah lama menunggu,tiba-tiba lecturer aku angkat 1 test tube ni.dia cakap yang ni bagus.



ini dia !!!  :))


yang ni dekat sikit  :))

aku pon pergila usha.rupa-rupanya ni la test tube aku.nampaknya eksperimen aku sendiri berjaya dan jadi contoh.cantek kan.dia jadi warna silver..so aku pon excitedla ambek gambar.bertahun-tahun aku buat baru kali ni betil-betul menjadi.huhu

ok yang bawah ni pulak eksperimen kawan-kawan aku.cantek sangat warna yang terhasil.







Al-kisah ketiga
dan kisah yang terakhir iaitu aku jumpa balik buku tutor aku.aku bersyukur sangat.otw aku nak balik dari cafe.aku jalan ternampak satu nota ni.then aku pon capai dan baca nama aku ada tertulis kat nota tu.maknanya tu nota aku.kalu ada nota ni,mesti ada buku ni.sebab aku simpan nota ni aku selit dekat buku yang hilang tu.so,aku pon mula menjejaki buku aku...langkah demi langkah akhirnya aku jumpa dekat atas meja cafe.nasib baik dia tidak tidak diapa-apakan dan diculik.huhu


ni la buku yang hilang tu.kalau hilang buku ni.nak buat tutor pon susah..^^sampai sini je kot..terima kaseh kerana sudi baca..

moral value;buatlah sesuatu dengan bersungguh2 dan jangan cuai akan barang kita.:)

No comments:

Post a Comment