Saturday 5 January 2013

JURI maharaja lawak mega 2012 minggu8 sokong peserta?? JOZAN tiru UAI??





Semalam aksi Maharaja Lawak mega 2012 ..aku tak terlepas untuk menontonnya walaupon tengah study week ..mungkin jugak sebagai cara untuk kau lepaskann stress.. tapi aku berasa agak pelik dan tiba-tiba rasa kurang senang apabila ada juri yang jelas-jelas seperti menunjukkan sokongan kepada satu kumpulan.. persoalannya sebagai juri wajarkah seorang juri yang di amanahkan untuk menjadi “pengkritik “ dengan jelas menaikkan sokongan daripada penonton kepada sebuah kumpulan tersebut..

Siapa juri itu aku rasa aku tak perlulah jelaskan kat sini.pada siapa yang tengok semalam maharaja lawak semalam pasti tahu..apabila juri tersebut mengajak penonton untuk melaungkan nama kumpulan tersebut.. kalau pon bersikap belas kasihan,bagaimana pula kumpulan terdahulu yang hingga komen dari penonton sebagai “tak lawak” tak pula diberi sokongan dari juri seperti semalam.

Harapan aku lepas ni juri tersebut tak ulang lagi perkara yang sama kerana aku rasa lebih wajar juri memberi kritikkan yang jujur dan membina berbanding menjadi penyokong yang memerlukan keadilan kepada semua peserta..lebih baik duduk tempat peserta berbanding tempat juri kalu nak buat macam tu lagi.dan yang penting lagi tak mengulangi juga perkara ini..

Kalau pasan jozan tiru UAI aku tak berani nak komen lebih-lebih pasal dulu habis heboh SEPAH tiru USTAZAH BAHYAH.ni JOZAN tiru UAI . 

ni antara komen ustaz la apabila ada yang bertanya tentang enjin baru maharaja lawak lawak dok..ni komen ustaz







pastu ada yang cuba berlawak dengan ustaz tentang muka zizan yang seakan-akan serupa dengan ustaz.. :D.. ustaz dengan slumber je jawab kat bawah tu..huhu  " adik beradik susu...wakaka"


Apa-apa pun aku hormat semua juri Maharaja Lawak 2012 ..Mereka juri yang menghormati peserta-peserta pada edisi kali ini…

1 comment:

  1. Oi rosli.. Hg ni dh jd pngkritik plak dah...haha.. Mai singgah teratak usang aku la... Lepak2 dulu..haha

    ReplyDelete