Tuesday 24 January 2012

kaya dan miskin sama ja

salam...
aku bru ternampak 1 pic yg mnarik perhatian aku..
slalunya ia diungkapkan melalui perkataan..
nmun td aku nmpk ia dungkp mlalui gmbaran..
ni hah gmbar yg aku mksudkan..

ape yg anda pham bila anda terlihat gmbar ni..
mgkin ada yg xda ap2 kesan kpada diri kan.
tp mgkin jgk ada jgk yg tersentak..
dan terfikir..
mgkin ad yg berkata"betul juga".:D
btw..pndapat aku hebat mana pon kita..
kaya mna pon..tinggi mna darjat pon kat dunia..
akhirnya ke alam kubur jgk..

ala mcm rumah yg d sbut oleh sudin dlm cerita Bujang Lapok.
x pnah tgok??
eh..tipula..

ni antara dialognya..

ajis:ye x ye la din rmh yg ko ckp dlu tu dh ad org tinggal blum??
din:rumh yg mne tu??
ajis:tu.yg ko ckp tu.
din:ha..rumah yg tu ade kosong lg.tp klu kite apply dpt la
ajis:btul jgk ye.brpe blikade din??
din:tp blik yg aku tgok ade dlm 3 blik la
ajis:bgusla kte sorg 1 ye.bsar x bilik tu
din:BESAR X BRAPE BSARLA.PANJANG DYE 7 KAKI,LBAR MMBAWAK KE 3 KAKI DLM SME DGN 7 KAKI.
ajis:bsar jgk ye.itu kubur!!!


hahaha..aku tergelak ble tgok video nih.
tp ni la realitinya sbg hamba Allah..hbat mna pon kita...akhirnya kita akn MATI dan ke kubur juga akhirnya...
selamat beramal.^^

No comments:

Post a Comment