Saturday 17 March 2012

Duit syiling RM0.20 baru

Baru-baru ni aku beli nota dekat kedai photostet kat library kolej aku,aku dapat baki duit syiling baru.patutla aku pegang rasa ringan ja.dan aku jugak terjatuhkan kot duit tu.mana taknya saiz dia kecik dari biasa.aku pegang dah rasa lain macam.

tapi mungkin ada yang akan kata "aku dah jumpa lama dah duit tu,x tulis pon lam blog".haha.
tapa.aku tak kisah pon.apa yang aku tulis cuma luahan kegembiraan aku.orang suka ka tak,suka hati la.:).dan aku jugak nak berkongsi dengan orang yang tak penah dapat lagi.ok.:)
by the way kat bawah ni aku nak tunjuk ketiga-tiga jenis yang aku penah tengok.


yang atas ni.bahagian depan.dari kana tu duit dengan corak paling lama.then,yang tengah tu pulak boleh dikatakan corak sepanjang kehidupan aku.yang paling kiri ni hah yang duit corak baru tu.bukan setakat corak baru,tapi warna pon baru.warna emas.adakah ianya emas tulen.bagi aku,tak mungkinla.haha.kalau emas,perh tak berbilai la dia jadi 2 kupang.haha.corak depannya stil ada bunga raya.cantik.

ni pulak,bahagian belakang duit.cantik kan?ada tiga bunga.dan aku.aku harap duit ni dihasilkan lagi banyakla.dan syarikat-syarikat yang menyediakan perkhidmatan menggunakan syiling cepat-cepatla update program anda.bukan apa,mana tahu.nanti aku ada duit ni.tak dapat nak basuh baju guna mesin.x dapt nak ambek R.OR water.hehe..

sebelum aku akhiri bebelan aku ni.aku tahu ada lagi tiga jenis .kat bawah ni ha.cantek duit-duit ni.haha.


aku credit gambar 4 keping ni kepada :http://www.bnm.gov.my

No comments:

Post a Comment